Haven

Haven
En lille have på 200 m2

lørdag den 4. juni 2016

Lidt rislende vand i varmen

Selvom man har en lille bitte have, kan man godt få plads til et lille bitte vandanlæg. Når man kommer ind ad én af de 2 havelåger i min lille have, kan man ikke se mit vandhul, før man næsten er helt henne ved Kagehuset. Selvom man kan høre det om sommeren når solen skinner. Alligevel bliver havegæster som aldrig har været i min have overraskede, når de får øje på vandet. "Hold da op har du også vand" ......... og efter en kort pause, hvor de har stirret på vandet "og fisk!" Ja, det har jeg. Her i varmen kan jeg bilde mig selv ind, at lyden gør det køligere, end det i virkeligheden er. Noget værre vås selvfølgelig. Det er altid dejligt at høre lyden af vandet. Den lille pumpe kører på et solcellepanel. Det er ikke så stort, og heldigvis for det, for det er jo ikke specielt kønt. Der er intet batteri tilkoblet, så det virker kun i solskin.

Jeg skød denne lille video i solskinnet i forgårs. Videoen er taget i skarpt solskin, og jeg er langt fra en god fotograf. Kvaliteten bliver bedre, hvis man trykker på YouTube nederst til højre.
Læg mærke til de smukke "pigsten" by Helle Nørby, som ligger lidt tilfældigt i kanten. Dem vil jeg fortælle meget mere om senere, for de er fantastiske og kan bruges til alt fra stillebens til små overraskelser på stier af pigsten og ja .... f.eks. vand i haven.

6 kommentarer:

  1. Nu har jeg jo set din lille skønne og ikke mindst frodige dam, men jeg ville da gerne have set din film - hvor er den?
    Jeg synes også at rislende vand "køler en smule" og dit solcelleanlæg er virkelig hyggeligt at lytte til:-)
    Hilsen fra en pt. kampsvedende LIsbeth.

    SvarSlet
    Svar
    1. Øh altså. Af en eller anden sindssyg årsag, kan man ikke se videoen på iPad (som jeg gætter på, at du sidder og drypper sved på). Håber andre kan se den!?

      Slet
  2. Hvor er det altså hyggeligt med vand i haven, jeg kunne godt se videoen på min labtop.
    Fine pigsten dem kan man slet ikke lade være med at kigge på.
    Forsat god weekend fra Alma og mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at du kunne se videoen. Hvis jeg husker rigtigt, skal du til Geografisk Have i morgen (i dag faktisk), og måske er du heldig at finde Helle Nørby på stedet. Jeg synes hendes kreationer bibringer haver skønhed og stemning, så måske du også bliver fristet.

      Slet
  3. Dejlig stemning omkring dit vandhul, og fiskene ser glade og aktive ud. Det lille springvand ilter vel også lidt til gavn for dem :-)
    Mvh
    SuK

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, vandets pludren ilter vandet. Fiskene lader til at have det godt. Synes de er ved at ligne kornfede hajer.

      Slet

Du er altid velkommen til at lægge en kommentar!