Haven

Haven
En lille have på 200 m2

onsdag den 1. april 2015

Der er dejligt på Mors og The garden will be even more beautiful next year!

Vi er nogle stykker, som har tabt vores hjerte til den superdejlige ø oppe nordpå i Klisterkanalen. Ikke bare er der storslået natur, men der er indtil flere dejlige haver, som afgjort er et besøg værd. I forrige indlæg viste jeg lidt fra Svends og Birthes have, hvor tiden var sat i stå. Det er minder, som kalder smilet frem. Vi besøgte også Margrethes have (læs: park), men mere om denne dejlige have senere.

Har I oplevet Tante Grøns og Syrenprinsens have?

Hvis ikke er der ingen undskyldninger, for i den kommende sæson åbner de havelågen ikke én - ikke to - men tre gange! Ja, faktisk 6 gange. 3 weekender. Der er flere datoer at vælge imellem, hvis man vil opleve haven i forårskjole med bunkevis af narcisser og tulipaner, men kunne man bedre tænke sig at se haven i sommerkjole, kan det også lade sig gøre. Jytte og John har oven i købet arrangeret spændende gæster, så man kan få lidt lækkert med hjem til sin egen have, hvis man har lyst til det. Se bare det fine program her.

Og så er det nu, at jeg vil minde om, at selvom man har set haven én gang, skulle man måske alligevel stikke til Mors igen, for denne have forandrer sig for hvert år. Det engelske udsagn "The garden will be even more beautiful next year" er afgjort sandt for denne have.

I mit seneste indlæg efterlyste Tante Grøn lidt minder fra sommeren 2014, og her er de så:
Her er det foto, som Lisbeth omtalte i forrige indlæg. Her står vi alle og fotograferer på stranden, mens vi venter på, at grillmaden bliver klar.
Og det var der ikke noget at sige til, for det var det rene guldaldermaleri, vi stod og sugede til os.
Det kunne være vanskeligt at beslutte sig til, i hvilken retning man skulle vende sig.
For lige meget hvor vi kiggede hen, var der gudesmukt.
Sikke en aften. Tak til Tante Grøn og hendes Syrenprins!
Her er et eksempel på en installation, som var ny i 2014 hjemme hos Tante Grøn. 
Syrenprinsen havde banket det dejligste potteskur op til sin Tante Grøn. 
Det gemmer sig bag disse ruder.
Inden for var det umådeligt hyggeligt. Her gad jeg godt stå i læ og "ordne" både dit og dat.
Her var SÅ dejligt, og jeg havde svært ved at vriste mig væk, 
for det var som at lege "hus" fra min barndom. 
Tante Grøn er eminent til at få alt til at se vidunderligt ud. Hun fanger den fine balance mellem det romantiske og det lidt rå. Det bliver aldrig for meget, 
og det kan være svært at få øjnene væk fra arrangementerne.
De hvide duer giver også haven en vidunderlig drømmende stemning. 
Jeg kunne ikke erindre at have set dette dueslag tidligere.
Denne skønne bolig genkendte jeg, og det er altså et smukt indslag i denne have.
Jeg vil ikke vise flere billeder fra selve haven. Jeg synes, at I skulle planlægge et besøg, så I selv kan mærke den vidunderlige cottage have stemning i denne meget specielle have, 
som er lavet med hjertet.

5 kommentarer:

  1. Waue siger jeg bare lige, sikken nogle billeder af naturen på Mors, det er så dejligt dansk med køerne der går og græsser. Jeg måtte lige have dem op i stor format :o)
    I år håber jeg at komme til Mors og besøge Tante Grøn og hendes Prins, jeg må altså se denne skønne have, jeg nu har læst om og set så mange billeder fra.
    Jeg forstår godt du er vold med det fine skur, det er da bare lige så hyggeligt så man kunne sidde og nyde en god kop te eller sin madpakke derude :o)
    Tak for nogle flotte billeder Nette og god påske :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis du skulle komme i visitas, er du meget velkommen til at slå dig ned i potteskuret og nyde en kop te eller en medbragt madpakke:o)

      Måske ses vi. Det kunne være hyggeligt. Du skal være så hjerteligt velkommen.

      Bedste påskehilsner

      Slet
  2. Tak for genopfrisknngen - det var en fantastisk tur :)

    SvarSlet
  3. Kære Nette.

    Mange tak for de dejlige sommerminder i billedform. Uhm, jeg kan mærke sommerens varme/hedebølge helt ind i de gamle knogler. Det er en skøn følelse på en bidende kold forårsdag og det er vidunderligt, at have nogle varme minder at lune sig på.

    Tusind tak for alle dine søde ord, Nette. Dem gemmer vi to gamle havetosser dybt i vore hjerter. Og dem hiver vi frem på dage, hvor havearbejdet synes lidt op ad bakke, og havemusklerne værker. Tak for al din støtte og opbakning på alle fronter. Du aner ikke, hvor meget fornyet energi et par rosende ord kan afstedkomme.

    For de haveelskere, der også er naturelskere (og det hører som regel sammen) er der masser af særegen og smuk natur at kigge på her på Nordmors, så hvis man skulle få lyst til at deltage i et af vore gardenparties, så afsæt gerne ekstra tid til også at udforske lokalområdet. Der er masser af naturseværdigheder lige i nærheden. Ligeledes er der altid mulighed for en seng at sove i, da der er op til flere Bed and Breakfasts i Flade og omegn. I skal være så hjerteligt velkomne her på min elskede ø.

    Knus og kram

    SvarSlet
  4. PS: Psssssst....tænk om man kunne få lov selv at bestemme vejret for en enkelt dag. Så ville jeg ønske mig 28 gr, sval brise og en aften med grillmad og hvidvin i vort omkostnings- og vedligeholdelsesfrie strandhus.

    Flere knus

    SvarSlet

Du er altid velkommen til at lægge en kommentar!